14 mars 2010

1295 10 54273

Hei igjen. Det er Jorulf. Det er en sak jeg synes jeg bør snakke med dere om: Penger. Det er flere av dere som har spurt oss om dette. Flere vil sende oss penger for å kjøpe blomster til Tallak. Flere spør hvordan vi har det økonomisk.

Tallaks blomster-periode er nok slutt for denne gang. Nå må blomstene ut pga infeksjonsfaren. Men det er jo andre ting vi kan kjøpe til Tallak. Han liker kaker. Han liker frukt. Han liker fersk juice. Han klarer innimellom å spise litt av slike ting. Vi kjøper det på sykehuset.

Det er klart - vi har også andre utgifter nå som ikke dekkes på Tallaks forsikring, men det er OK.
Men dere skal vite at Svein sin innsats koster ham endel – monetært sett. Vi har fått god støtte fra familien til Tallak (tusen takk!). Men Svein jobber jo som selvstendig konsulent og mister all inntekt fordi han ikke kan fakturere kunder i tiden han er her nede. For meg er det ikke noe alvorlig problem foreløpig - med fast jobb. Men hvis dere har lyst til å sponse Svein, eller kanskje sponse kaker eller noe til Tallak, så vil jeg gjerne oppfordre til en liten “donasjon”. Føles litt rart å skrive dette, men det er faktisk mange av dere som har spurt om å kunne sende litt penger.

Svein sitt kontonummer er: 1295 10 54273

_Jorulf_

6 kommentarer:

  1. Dere gjør en livsviktig jobb - alle tre - på hver deres måte. Vi kan vel alle forestille oss hvor forferdelig det ville vært å være helt alene på andre siden av kloden, i den situasjon som Tallak er. Svein og Jorulf - dere nærmer dere englestatus (dog kanskje litt skitten på vingene...). Det er bra hvis vi som følger dere hjemmefra iallefall kan være med å bidra litt økonomisk. En liten kronerulling var et bra initiativ! Stor klem fra Reidun

    SvarSlett
  2. Fint at du tok opp dette, Jorulf. Du og Svein er jo der for Tallak og for oss! Det er åpenbart at det koster penger. Ja, det koster så mye mer enn penger også. Men penger er konkret og er en fin mulighet for oss å gjøre noe.

    Det er sikkert flere av oss som tenker at vi burde reise ned og støtte dere eller avløse dere. Og kanskje er det akkurat det dere behøver. Selv om Jorulf har fast jobb, så går jeg ut fra at det ikke er bare greit å ta ut fridager.
    Samtidig er det som Jorulf skriver, Svein som har minst å gå på økonomisk.

    Derfor vil jeg bidra. Litt for Tallak sin skyld. Litt for Svein sin skyld. Mest for min egen del fordi det er ikke noe annet jeg kan gjøre akkurat nå.

    Klem fra Bård K

    SvarSlett
  3. Vi er veldig enige med kommentarene til Reidun og Bård. Derfor ruller vi kroner tusen her og nå og oppfordrer alle andre til å bidra etter evne. Klem fra Ivar og Arild

    SvarSlett
  4. ...veldig bra at du satte inn dette. frustrernde å ikke kunne bidra med noe her fra. utrolig takknemlig til dere der nede. Penger er underveis fra meg. Som tidligere sagt så er jeg også bare ett tastetrykk unna, dersom dere trenger flere hos Tallak. stor klem Vibeke

    SvarSlett
  5. Dette skulle bare mangle. Penger underveis fra meg.

    Og jeg gjentar at dere bare må gi beskjed om jeg er trengs dere nede, for litt profesjonell og annen støtte. Jeg er på det første fly tilgjengelig.

    Stor klem Kjell Magne

    SvarSlett
  6. Kjære alle sammen. Tusen takk til alle som har og vil bidra til denne plutselige og ikke budsjetterte reisen. Store klemmer fra Svein :-)

    SvarSlett