08 mars 2010

Mandag 8. mars 2010

Hei alle sammen. Det er Jorulf som skriver. Jeg oppretter denne bloggen for å ha et sted å fortelle om ting. Der er veldig mange som sender meldinger og eposter til meg, Svein og Tallak. Det er også mange som savner svar fra Tallak. Han har ikke kontroll på mail og alle telefon-nummerne sine, så dere må ikke regne med respons fra han.

Tallak har det bra etter forholdene. Han ble fløyet fra Bali til Bankok under ganske dramatiske omstendigheter med ambulansefly. Nå er vi på sykehuset www.bumrungrad.com som nok er det beste sykehuset som jeg har sett noengang. Tallak blir tatt godt vare på. De tok CT av hodet til Tallak i Bali hvor de kunne se unormale hevelser. De har tatt MR her i Bangkok og konstatert svulster i hjernen. De tok biopsi ved å borre inn i hodet. Han har 6 sting bak på venstre side i hodet.

Tallak fikk nettopp vite at de no har konstatert at svulsten(e) er kreft, sannsynligvis samme reft som han trodde han hadde blitt kvitt. Den har altså spredd seg til hjernen. Det var ingen hyggelig beskjed å få.

Akutt behandling de siste dagene går på å redusere hevelsen og trykket i hodet. De analyserer nå videre for å finne ut akkurat hva slags kreft det er snakk om før de kan starte behanding. Svein har kontakt med legene i Norge for å forsøke å få de til å samarbeide – uten at det er så lett.

Tallak er ved godt mot. Humøret er over forventning. Han smiler og spiser godt, men har fryktelig vondt i hodet, noe han får medisiner mot, men de gjør ham veldig kvalm.

Hilser så veldig mye fra Tallak til alle sammen. Her er noen sitater:

“Jeg har det gøy.”
“Jeg angrer ikke på noe.”
”Det var lettere å få denne beskjeden her enn hvis det hadde skjedd hjemme".

Mer info følger. Skal forsøke å laste opp en snakke-hilsen og bilder.

_ Jorulf og Svein _

6 kommentarer:

  1. Hei Tallak!

    Dette var en utrolig trist melding å få for alle oss her hjemme som tenker på deg og er glad i deg. Men ikke gi deg - som vi snakket om før du reiste - tenk frem og ta en ting a gangen. Take care!

    Hilde

    SvarSlett
  2. Tallak sier tusen takk for hilsen!

    SvarSlett
  3. Hei Tallak. Jeg har tenkt på deg hele tiden etter at jeg fikk nyheten. Det gikk kaldt nedover ryggen på meg, men etter å ha lest rapportene fra Jorulf og Svein, så er jeg litt varmere igjen. Det var så godt å høre stemmen din og så flott å høre at du har det bra. Jeg gleder meg virkelig til å se deg igjen når du kommer hjem. Nå skal jeg legge meg etter nattvakt. Ha det så bra og bli bra igjen! En av dag av gangen, slik som sist.
    Stor klem fra Kjell Magne. Svein-Åge hilser så mye og håper du blir bra snart.

    SvarSlett
  4. Kjære Tallak. Du skal vite at du er i våre tanker kontinuerlig. Du har vært igjennom tøffe ting før. Vi håper du skal klare det igjen. Ivar og jeg trøster oss med at du har
    to fantastiske venner i Svein og Jorulf som har tatt turen til Bangkok for å bistå deg.
    Stå på min venn! Vi er veldig glad i deg å håper det ikke skal bli lenge til vi kan ta et glass sjampis sammen igjen

    SvarSlett
  5. Hei Tallak, trist å høre at du skulle få slike nye utfordringer. Men det er betryggende å lese at du er i gode hender og at du har nære venner rundt deg. Vi sees til sommeren når jeg er innom Oslo. Klem fra Svein i Bergen.

    SvarSlett
  6. Kjære Tallak og dine fantastiske venner Svein og Jorulf.

    Leit å høre at du igjen må hente frem alt du har av krefter. Men glad for at du har Svein og Jorulf rundt deg og at du får god hjelp. Hold motet og håpet oppe Caballero. Tu eres muy fuerte! Tenker masse på deg.Gode klemmer fra Jannicke

    SvarSlett