17 mars 2010

Blod i gatene

IMG_2675

Neida. Slapp nå av. Det er ikke så bokstavelig som overskriften kan gi inntrykk av. Riktignok er det blod. Hvis du ser nøye på bildet så ser du flaska med blod. Og ja, de er nå mange steder i Bangkok. De 100.000 pluss demonstrantene som støtter Taksin og vil felle dagens Thai-regjerning setter sitt preg på hovedstaden her. De har tappet litt blod fra hver og en. Nå har de flasker med blod som de skal helle på viktige steder, f.eks. statsministerens bolig, for å understreke alvoret i sin demonstrasjon. Jeg havnet midt i en kjempe-parade på vei hjem fra sykeshuset idag. Altså selve Sukumwit Road. De av dere som kjenner Bangkok vet at det er en av de største turistgatene. Det kan bety problemer. Det kan bety bråk. Selve demonstrasjonen virket fredelig, som et slags 17. mai tog. Men militant musikk og flasker med blod setter meg ikke akkurat i festhumør. Jeg er litt bekymret faktisk. Men i følge avisene er det ingen fare for at flyplassen skal bli stengt slik som forrige gang, de har horder med militære som er forberedt på det verste. Men det var guffent å se. Jeg ver her forrige gang også, så det føles historisk, men ikke hyggelig. Jeg er ikke så høy i hatten at det gjør noe.

JA, jeg har tatt bildene selv. Og NEI, det er egentlig ikke så morro. Her er noen flere:

IMG_2667

IMG_2665

IMG_2670

Men så til dagens hovedperson: Tallak er veldig mye bedre nå. Vi har sendt en forespørsel til SOS om at jeg kan få reise hjem.

_Jorulf_

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar